13 KG LETTERE

Tenkte det var på tide å skrive litt mer om dietten min som jeg har nevnt at jeg går på.

Det hele startet i august 2013. Jeg var lei av å være misfornøyd med kroppen min, og bestemte
meg for at nok var nok. Etter å ha trent variert og regelmessig i 1-2 år uten å se resultater, skjønte
jeg at noe måtte gjøres med kostholdet. Ikke at jeg hadde ett spesielt usunt kosthold (spiste vel litt
typisk norsk), men det hadde selvfølgelig forbedringspotensiale.

Så jeg tok kontakt med min kjære barndomsvenninne Monica (som driver med bikinifitness),
og spurte om hjelp. Jeg fikk satt opp både treningsplan og matplan, og 1.september var det i gang.
Jeg har gått fra og ikke like salat til å spise det to ganger daglig, og Cottage Cheese som jeg var
skeptisk til er nå blitt favorittmåltidet mitt. I tillegg til å ha gått ned i vekt og centimeter, har jeg altså
blitt mindre kresen(hvem hadde trodd det). Med andre ord: Kun positive ting har kommet ut av det 
å endre livsstil:) Ja, det har vært kjipt å være på jentekvelder/bursdager uten å kunne spise kake
og godteri, men når man har ett mål man jobber mot, er det verdt det til slutt.

Jeg blir selv veldig inspirert og motivert når jeg ser før/etter bilder av andre, så jeg tenkte å dele
ett av meg også, selv om det er skummelt.

                                                         26.10.13 - 29.03.14

Dette er resultatet av hard jobbing i 7 måneder, og jeg nærmer meg sakte men sikkert målet mitt.

Dere har sikkert hørt det før, at trening teller 30% og kosthold 70%. Tidligere har jeg alltid tenkt
at det ikke stemmer, men jo, det gjør det faktisk. Med en gang jeg endret kostholdet mitt(trente
som før), begynte kroppen gradvis å endre seg. Så tenk på det, det hjelper ikke å trene 7 dager
i uka, om du ikke spiser riktig.

Så, hvordan spise riktig? Jeg har fått flere spørsmål om hvilken diett jeg går på osv, men matplanen
min kommer jeg ikke til å dele. Rett og slett fordi den er tilpasset meg og mine behov, og justert
deretter. Det som funker for meg, funker nødvendigvis ikke for deg, og motsatt. Jeg skal forresten
slutte med dietten min snart, tror både hode og kropp har godt av det(sitat Monica). Nå er det slutt
på å følge en plan og å bruke kjøkkenvekt til å måle opp alt jeg spiser. Det er på tide å gå over til
å bare spise sunt (jeg vet jo nå hva jeg bør spise, forskjellen blir vel at jeg ikke teller kalorier og
at jeg kan skeie ut litt mer). Det blir rart, men samtidig godt:)

Vet ikke helt hva mer jeg skal si, men om dere har noen spørsmål eller noe dere vil jeg
skal skrive
om er det bare å legge igjen en kommentar. Selv om jeg ikke kommer til å vise
dere dietten min,
kan jeg alltids komme med tips til god, enkel og sunn mat, samt trening:)

10 kommentarer

Linda Taylor

08.04.2014 kl.23:04

Flink du er :)

Andrea Ramstad Aatlo

08.04.2014 kl.23:16

Det var virkelig imponerende, og god motivasjon :) for en flott kropp du har!

Marthe Yttervik

08.04.2014 kl.23:18

Utrolig bra jobbet! Flink er du :)

Hverdagsliv

08.04.2014 kl.23:54

Flink! :))

Marianne Monsen

09.04.2014 kl.08:44

Så utrolig flink du har vært!! :-)

Hanne Storsve

09.04.2014 kl.12:25

Marianne Monsen: Tusen takk :))

Hanne Storsve

09.04.2014 kl.12:26

Marthe Yttervik: Tusen takk! :D

Hanne Storsve

09.04.2014 kl.12:26

Andrea Ramstad Aatlo: Tusen takk! Hyggelig å høre :)

Hanne Storsve

09.04.2014 kl.12:26

Linda Taylor: Takk :D

Hanne Storsve

09.04.2014 kl.17:30

Hverdagsliv: Takk :)

Skriv en ny kommentar

hits