I MIN HANDLEKURV

Hei! Siden jeg ofte fr sprsml om hvilken mat jeg spiser, knipset jeg ett bilde av grsdagens
handlekurv. For spare penger og for unng handle smtteri jeg egentlig ikke trenger,
handler jeg mat n gang i uka. Mye bedre enn dra p butikken annenhver dag, bare ett lite tips.

Dette befant seg i handlekurven min i gr:



Alt dette er mat jeg alltid har p kjkkenet, med unntak av osten,tomatpuren og riskakene

Wasa Sport +: Jeg spiser knekkebrd i stedet for vanlig brd, som regel tillunsj p jobb,og
dette smaker kjempegodt.

Egg: Noe alle br ha i kjleskapet sitt, det kan brukes til det meste: omelett, eggerre, pannekaker,
baking osv. Egg inneholder mye proteiner, vitaminer og mineralerog metter lenge.

Cottage Cheese: Har spist dette til frokost hver dag siden september i fjor, og jeg er fortsatt
ikke lei. Sier litt om hvor godt det er. Blander det i en skl med bringebr, blbr og mandler.
Lavt kaloriinnhold og holder deg mett lenge.

Mager Cottage Cheese: Inneholder mindre fett en vanlig CC og denne bruker jeg som
topping nr jeg spiser havrepannekaker.

Nora jordbrsyltety: Syltety uten tilsatt sukker som jeg bruker som topping p
havrepannekaker. Smaker like godt (om ikke bedre) som vanlig syltety med sukker.

Skyr: Yoghurt med bra nringsinnhold som jeg bruker til mellommltid eller til frokost de
dagene jeg trener intervall (fordi det er ett veldig lett mltid er det perfekt fr trening).

Zeroh saft: Saft uten sukker, enkelt og greit. Det er ikke noe poeng i drikke kalorier,
for drikke gjr deg ikke mett, s mitt tips er drikke lettsaft, lettbrus eller vann, og heller
f i degkalorier gjennom mat.

Mandler: Bruker det sammen med Cottage Cheese og som tilbehr til middag i stedet
for f.eks ris(spiser karbonadedeig m/salat og litt mandler)

Skinke: Masse protein, 0 karbo og lite fett = bra for kroppen. Til kveldsmat spiser jeg alltid
eggerre med masse skinke, og n har jeg ogs begynt spise det som plegg p knekkebrd.

Makrell i tomat: Bruker det som plegg p knekkebrd. Spiser aldri fisk ellers, s trenger det
lille jeg fr i meg av Omega3.

Speltlomper: Jeg spiser verken ris, pasta eller potet til middagene mine, men p dietten hadde
jeg hydag (= mer karbo) hver fjerde dag og da brukte jeg av og til speltlomper. Kjempegodt
til taco f.eks! I dag tenkte jeg prve lage speltlompepizza av osten ogtomatpuren + kjtt
selvflgelig. Om det blir bra kan jeg legge ut oppskrift senere.

Dette er alts basic matvarer som det er lurt ha p kjkkenet om man prver leve sunt.
Ikke bare er nringsinnholdet bra, men det meste kan ogs kombineres og brukes til mye
forskjellig.

Hper dere likte tipsene:) Og husk, jeg er ingen ekspert, men dette funker for meg.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits