I MIN HANDLEKURV

Hei! Siden jeg ofte får spørsmål om hvilken mat jeg spiser, knipset jeg ett bilde av gårsdagens
handlekurv. For å spare penger og for å unngå å handle småtteri jeg egentlig ikke trenger,
handler jeg mat èn gang i uka. Mye bedre enn å dra på butikken annenhver dag, bare ett lite tips.

Dette befant seg i handlekurven min i går:



Alt dette er mat jeg alltid har på kjøkkenet, med unntak av osten, tomatpurèen og riskakene

Wasa Sport +: Jeg spiser knekkebrød i stedet for vanlig brød, som regel til lunsj på jobb, og
dette smaker kjempegodt.

Egg: Noe alle bør ha i kjøleskapet sitt, det kan brukes til det meste: omelett, eggerøre, pannekaker,
baking osv. Egg inneholder mye proteiner, vitaminer og mineraler og metter lenge.

Cottage Cheese: Har spist dette til frokost hver dag siden september i fjor, og jeg er fortsatt
ikke lei. Sier litt om hvor godt det er. Blander det i en skål med bringebær, blåbær og mandler.
Lavt kaloriinnhold og holder deg mett lenge.

Mager Cottage Cheese: Inneholder mindre fett en vanlig CC og denne bruker jeg som
topping når jeg spiser havrepannekaker.

Nora jordbærsyltetøy: Syltetøy uten tilsatt sukker som jeg bruker som topping på
havrepannekaker. Smaker like godt (om ikke bedre) som vanlig syltetøy med sukker.

Skyr: Yoghurt med bra næringsinnhold som jeg bruker til mellommåltid eller til frokost de
dagene jeg trener intervall (fordi det er ett veldig lett måltid er det perfekt før trening).

Zeroh saft: Saft uten sukker, enkelt og greit. Det er ikke noe poeng i å drikke kalorier,
for drikke gjør deg ikke mett, så mitt tips er å drikke lettsaft, lettbrus eller vann, og heller
få i deg kalorier gjennom mat.

Mandler: Bruker det sammen med Cottage Cheese og som tilbehør til middag i stedet
for f.eks ris(spiser karbonadedeig m/salat og litt mandler)

Skinke: Masse protein, 0 karbo og lite fett = bra for kroppen. Til kveldsmat spiser jeg alltid
eggerøre med masse skinke, og nå har jeg også begynt å spise det som pålegg på knekkebrød.

Makrell i tomat: Bruker det som pålegg på knekkebrød. Spiser aldri fisk ellers, så trenger det
lille jeg får i meg av Omega3.

Speltlomper: Jeg spiser verken ris, pasta eller potet til middagene mine, men på dietten hadde
jeg høydag (= mer karbo) hver fjerde dag og da brukte jeg av og til speltlomper. Kjempegodt
til taco f.eks! I dag tenkte jeg å prøve å lage speltlompepizza av osten og tomatpurèen + kjøtt
selvfølgelig. Om det blir bra kan jeg legge ut oppskrift senere.

Dette er altså basic matvarer som det er lurt å ha på kjøkkenet om man prøver å leve sunt.
Ikke bare er næringsinnholdet bra, men det meste kan også kombineres og brukes til mye
forskjellig.

Håper dere likte tipsene:) Og husk, jeg er ingen ekspert, men dette funker for meg.
 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits